Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2007 14:31 - Дневник за работата ми като управител на ЕС
Автор: etajna Категория: Други   
Прочетен: 103476 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 15.11.2007 14:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
14.Октомври – избраха ме за управител на входа. Една година ще отделям време за това.ОК, лошо няма – ще си размърдам задника.   15.Октомври - Искам на леля Роси отчет за работата й, като касиер. Тя ме пита „имам ли й доверие?” Трябва да обяснявам, че няма връзка. Тя ми казва, че е била магазинер и знае как се правят отчети. Добре.   16.Октомври – копирам си ключове от общите помещения – таван, парно. В абонатната станция има боклуци – стара дограма, трябва да се изхвърли. Споменах на леля Роси, без да съм настоятелен. Старците са големи плюшкиновци.   20.Октомври – оглеждам колко са счупените прозорци по стълбището(6), от където при буря тече вода. Проверявам дали стъкларя ще се съгласи да прави монтаж-демонтаж – Цъ! Не извършвал дейността си по домовете.   21.Октомври – използвам че вали и се качвам на покрива, да видя къде са течовете. Малък ужас. Някакви мрежари са счупили прозореца и отрязали решетката на асансьорното помещение и свободно прониква вода. Навсякъде кабели, кабели ... Пред входа на тавана се мъдрят 3-4 ЛАН-Суича... На покрива също теглени кабели на поразия. Изпълзявам в таванското пространство и фиксирам къде тече – там където плочите се срещат, естествено. Воалитът се пука и ... теч! На някои места - обилно. Излизам пак на покрива и оглеждам местата от където трябва да са течовете...  Опитвам се да разбера къде са правени кърпежи... Видно е че на две места са отсядали алпинисти – „почистили са” цялата хидроизолация, до плоча! – безопасната работа на първо място! Допълзявам до края на покрива и оглеждам улуците. Нови улуци, но поставени върху старите первази – гадно. Освен това не са нивелирани и водата не се стича във варонките. (цялата тази терминология усвоих от колегата ми, който няколко години се опитваше да си направи гарсониерата си суха, щото живее на последен етаж.) Нямах представа, че това ще ми дойде до главата. Но покривът е бил ремонтиран два пъти и понеже продължава да си тече, това е породило съмнения за далавери и е поставило началото на междусъседската война, която продължава и в която се опитват да ме набъркат.   21 Октомври – на гости сме у приятели(Серги и Люси). Той е печен по ЕС. Поля ме със студена вода – учел чешки ... мислел да емигрира! Все пак ми даде няколко съвета, които не са особено приложими – примерно да изрежа кабелите на ЛАН-а, защото този начин на окабеляване е незаконен. Той го направил! – запалили му колата. Но е пич – не се оплаква – дори се смее, все едно че са го отървали от някаква стара бричка!   22 Октомври. Направих проект за Правилник за вътрешен ред на ЕС.(преписах с леки поправки)  от http://lex.bg/laws/ldoc.php?IDNA=-18311167 От законодателството не може да се очаква кой знае какво. Размножих го и го раздадох, на съседите, заедно с решенията на Общото събрание от 14-ти, за новите такси. Забавих го с надеждата че леля Роси, ще представи отчет, но понякога съм наистина голям оптимист.   24 Октомври Опитах се да смажа входната врата, защото ужасно скърца. Оказа се много тежка и не успях да я повдигна дори с кози крак.   25 Октомври. Съседка ме търси, като управител на ЕС! За пръв път! Децата пред входа вдигали много шум. Да им направя забележка. Жена ми й казала, че аз ходя на работа през деня и може да са ме избрали - но не за пъдар! (жена ми само мъничко се ядосала, щото детето се събудило)   На 27 Октомври занесох един прозорец на стъкларя, а на 29-ти още два. Платих ремонта. Едно от децата на турците - Шами, ми помогна да кача големия прозорец и да го поставя. Фугирах около дограмата, която просто плаче за нова.   29 Октомври – Разговарях с една от големите длъжници –Гюла, за дълга й. Покривът й течал, търсила помощ, накрая викнала фирма да закърпи хидроизолацията. Взели й 200лв, за 20 квадрата. Има договор, фактура. Поискала да й платят от касата, но й отказали. Спряла да плаща вноски за асансьор, докато си „удържала” тези 200лв.  Междувременно покривът отново протекъл. От миналата година плаща редовно.  На пръв поглед прост казус. Той се усложнява от това, че никой не води протоколи от събранията на ЕС, така че само по разкази на очевидци може да се съди, дали е имало решение за ремонт и за кой от двата ремонта. Защото другият длъжник „си събира” 400лв. И той извършил частичен ремонт на покрива.   29 Октомври – Консултирам се с жена ми за покрива – тя е строителен инженер! Не успя да ме задоволи! Но каза, че ще се обади на своя приятелка, която е по-опитна в тези неща... Ех!   30 октомври - Отново отидох при Леля Роси за отчета. Тръшна ми книгата „да съм видел как ще се оправяме без нея” (въх! – изглежда съм оставил впечатление, че съм плашлив). Крещенето, щях да кажа че е типично женска манипулация ,но съм го срещал и при мъжките индивиди. Започнах и аз да крещя – можех да й креща много повече. Но да не вдигне някакво кръвно- направих контролирано крещене. След това успокоих топката. Тя почти беше направила каквото исках, но се чувства със засегнато его. Ми сори!   1 ноември- Разговарям с най-големия длъжник – бай Вене. Той е в социална изолация от съседите(начело с леля Роси). За него се говорят много грозни неща. Само да не си помислите, че той им остава длъжен! Изчаках го да се изприкаже и поисках документацията – направихме сметката – оказа се че става въпрос за някакви си 120лв. Всъщност не за някакви си 120лв – спорът е принципен и няма никакво значение дали става въпрос за 5 лева или 5 милиона! В бизнеса документите се пазят 5г. този човек пази документи от 1992г! (Аз много обичам принципните спорове за пет лева!) В бизнеса и в съдебната система има едно понятие наречено давност. Етажната собственост не познава такова понятие! Етажната собственост не прощава!.. Никога!   И така  бай Вене, не отрича, че ремонта, който е извършил е бил некачествен. Бил получавал получавал заплахи от тези, които правили ремонта и, на които дал 380лв – има разписка, че е платил за материали и труд (от физическо лице- три имена и ЕГН).    Показа ми документацията, която е водил, когато е бил управител и касиер. Леля Роси е отказала да си плаща таксите за около година, което е видно от ведомостите за събиране на такси. (Той й казал да плати за внучето си, което й гостувало през ваканцията – става дума за 1.50лв – по моите пресмятания от тук трябва да е тръгнало всичко. Отново подчертавам, че въпросът не е в някакъв си лев и петдесет, а по принцип!) Отношенията им са влошени по най-различни причини. Вене е бил активен в предишните времена, бил е съветник в общината и макар да е бил управител на ЕС около 7-8 години е събрал много негативи. -не води сметките прозрачно. Не винаги са му правени щателни проверки от ревизионни комисии. Лошото е че тази традиция се продължава от леля Роси. -покривът е само претекст да се изострят до край отношенията с Вене и да започнат безсмислени взаимни обвинения. Обвиняват Вене, че е прибирал комисионна 10% за събиране на водата. Той декларира, че наистина е имало такава комисионна, 15% но е изразходвал средствата само за нуждите на ЕС. Дали пък някой няма полза от такава на пръв поглед безсмислена вражда?!   Ето му сметката: -за покрив е дал 380лв, събрал е от някои апартаменти по 10лв от други по 19лв от трети нищо... общо 153лв, не е плащал такси 3г 10 месеца – общо 138лв, остава да му се платят още 119лв. Възнамерявам да му ги платя и да започне да си плаща, но той отказва да плаща на Роси. Обиден е. (меко казано). Евентуално ще плаща чрез мен.  Помоли да му се направи ревизия за да се види, че е изряден. Казах му, че  за да се прави ревизия, би трябвало да изготви отчети за всяка година. Иначе на покрива е видно, че е правен ремонт – има разни кръпки, то и основното покритие е нестабилно и много лошо сложено.   Лирическо отклонение: Смятам за абсолютно своеволие, някой да не заплаща таксите, защото някой друг му е крив. Враждите са си вражди, таксите трябва да се заплащат. От друга страна, когато някой се опитва да прави нещо, често другите му пречат. Кофти е, когато на някого покривът му тече, другите да се офлянкват и да планират ремонт за след неопределено време... ако... евентуално... Би трябвало да има някаква сходимост в мненията. Но пълният консенсус е диктат на малцинството. Питам се и още нещо -  защо толкова лесно сме склонни да мразим?! Оставам с впечатление че над определена възраст, хората като че ли имат нужда повече да мразят отколкото да обичат... И не само това... Може всичко друго да пропилеят, да оставят да се затрие... Но омразата си пазят ревниво... Сякаш ако престанат да мразят, ще се изгуби тяхната идентичност, личността им... Те държат да я предадат в наследство... за идните поколения! Именно защото я смятат за най важна! Понякога единствено омразата е нещото, което може би донякъде осмисля живота ни!  Дано да не ви се налага да влезете в коловозите на омразата!   4 ноември – занесох още един прозорец за поставяне на стъкло. Така остана да се направи само още 1. От 19.30ч се проведе събрание на ЕС. Беше критичен кворумът, но се събраха 10 души. Приет беше правилникът за вътрешен ред. Избрани(преизбрани) бяха председател и касиер, а също и ревизионна комисия от трима души. Изрично обърнах внимание за леля Роси, че е направила проблем и може би се чувства уморена. Тя постави условие, парите да се събират мужду 15 и 25-то число всеки месец, което се прие. Постави условие, да се постави покрив над входа на общото помещение на мазето, защото била го спазарила, да го дава под наем за магазин – щяло да е по-изгодно. Събранието прие и това, макар че не бяха казани конкретни числа – колко ще струва този покрив, колко ще е наемът. До сега е събиран наем по 40лв, за да се ползва помещението като склад. Това също не е добра практика, да се отдават помещения без договор, без да са написани права и задължения и без да се знае, за какво става дума. Например, при какви условия се прекратява договора, как се актуализира цената, защото има инфлация, има и пазар на наемите. На събранието се разкрещах на един от съседите,(бившият управител), защото нарича друг(Вене) „въшка”. Милият беше добре манипулиран, беше се почерпил и се опитваше да придаде на събранието повече „деловитост”. Дано са ме чули тези, които го манипулират.
Междувременно чистачката на Жоро се появи. Изглежда работлива и съвестна. поиска 40лв. Това беше обсъдено преди събранието да започне, но после пропуснах да го подложа на гласуване.   6 ноември – Предложих на бай Вене, да подпише едно обяснение до общото събрание, което направих на базата на всичките му приказки и въз основа, на което да му изплатя остатъка от сумата -119лв. За да се приключи въпроса. Не че ще се възцари мир.   9 ноември – жена от съседния вход дойде късно през нощта да й отворя абонатната станция – имало силен теч в радиаторите и извикала аварийната служба. Отворих на майсторите. От първия етаж са отказали да й отворят мазето – това от една страна говори, за разумна предпазливост. Но може да се изтълкува по друг начин.   11 ноември – почистих покрива и асансьорното помещение – 8 чувала с боклуци, едната варонка беше запушена. Не съм почистил улуците, в които също има доста боклук, защото се стъмни. Направих снимки на покривната изолация за да се види какво е  положението на хидроизолацията, на улуците и первазите. http://www.snimka.bg/album.php?album_id=192145  От снимките се вижда че са правени ремонти на покрива. Това, което не се вижда е че положените изолации не са положени плътно, а има въздух, което означава, че са поставени некачествено. - Направих също и снимки на мазето – абонатна станция. Там също е замърсено, в абонатната станция, чичо Боби си е складирал стара дограма и някакъв креват, които също трябва да се изнесат. http://www.snimka.bg/album.php?album_id=192159   -до входа има едно електрическо табло, на което никой не обръща внимание – било старо и нямало напрежение в него. По избори лепят агитационни плакати с портрети. Бай Вене ми каза че не се ползвало... Взех мултицета и отидох да меря. Хм! Оказа се че има трифазно напрежение 400V. Мислих да я заключа с катинар, но ще го разбият, ако се наложи да правят ремонт. Може да се върже с тел, но има опасност от късо съединение. Пробих по една дупка на вратите му и ги завързах с найлонова превръзка(свинска опашка) – нещо доста здраво, същевременно, при нужда лесно се маха и няма опасност, ако попадне вътре да направи късо съединение. Ще трябва да купя лепенки със знака мълния и „Внимание опасно напрежение!”. -изхвърлих един стар прозорец, който леля Роси държеше между 5 и 6-ти етаж. Има опасност да се счупи прозореца на стълбището. Едното стъкло се счупи в ръцете ми – но без сакатлъци; -леля Роси още не е готова с отчета. Каза че щяла да ми се обади до 2-3 дни... да видим.   12 ноември – консултация от строителен инженер – приятелка на жена ми. Нейното мнение, е че покритието е изпълнено некачествено и с некачествени материали. Препоръката й е, че задължително старото покритие трябва да се махне, да се стигне до плоча, после да се грундира с битум и да се залепят поне два слоя – подложка без посипка и хидроизолация с посипка( при газопламъчно полагане). Когато се сключва договор, задължително да бъдат разписани какви операции ще се извършват – да се включи премахване на старата хидроизолация, да е описано какви слоеве ще се полагат и кой е производителя. Разбира се и гаранциите. Често фирмите дават големи гаранции – 5-10 години, но има условия да не се стъпва с твърди подметки и др. това означава, че при следващото качване на алпинисти, гаранцията е вече отпаднала- Проблем!     13 ноември – няколко пъти търсих в нета какво има за хидроизолации на покриви..   Бях в офиса на фирма Ви Джи Еф Изосистеми ООД Гр.София 1172 бул.Драган Цанков бл.59-63 тел 962 96 96, 962 03 40  – предлагат италиански материали за хидроизолазии, на битумна основа и на ПВЦ. Също и монтаж. След като показах снимките на покрива, ми преполъчаха материали и монтаж  За съжаление всичко което се препоръчва от специалиста на тази фирма е доста по-скъпо от това, за което има „обществени нагласи”, като цена.  

14ноември - купих едно устройство за автоматично включване на лампата във входното фоайе. Включва се при движение и само когато е тъмно - мързелива работа. През уикенда ще го монтирам. Щото има разни настройки - колко време да е включена лампата, на колко тъмно да се включва... Но е голямо удобство - надявам се че ще оцелее... :)


Тагове:   дневник,   управител,


Гласувай:
0



1. benra - Ау!
15.11.2007 15:07
Няма да ставам управител на ЕС!
цитирай
2. roksolana - :)
15.11.2007 15:17
Да знаеш, че много се радвам за теб - че се справяш така добре :)
Успех и занапред!
Да искаш строги и прозрачни отчети от един бивш магазинер си е направо гавра с човека :))) Намеквах ти, че леля Роси едва ли ще търпи спокойно такова насилие над личността си :)
цитирай
3. etajna - бенра - що бе стани!
15.11.2007 15:24
Като по млад си правих сметка, какво не съм изпитвал на собствен гръб. Споделих с колеги, че не съм бил на война и в затвор. Един от тях веднага подметна " в затвора че те е..."

roksolana - ами леля Роси ме обича и аз съм й детенце... :) Мда!
цитирай
4. анонимен - :)
22.04.2008 11:19
Vse edno cheta za nashija vhod. Sashtite razprawii.
Bravo za rabotata, kojato ste swarshili.
цитирай
5. анонимен - колега по съдба
27.05.2008 12:23
Аз също съм домоуправител и дето се вика на един дъх ти изчетох поста. Какъв ми е проблема. Дадохме помещение под наем. Срокът изтече, а онзи не иска да се изнесе. Чака друго помещение да се освободи, за да го наеме. Ама мен това не ме интересува. Няма кой да ни защити. Ще пиша жалба. Един приятел от полицията ще ми даде съвет до кого и как да я съчиня. Абе, не е работа това с домоуправителството, ама на. То и почти всички са пенсионери, ама една тревичка не почистват пред входа.
цитирай
6. etajna - #5 а договор имаш ли...
29.05.2008 16:21
... мисля си че поне ако има черно на бяло ще се оправите.

При мен е доста завързано - помещението е дадено под наем от касиерката. Но този наем не е актуализиран от поне 5г. Сещаш се че 40лв тогава и сега са различно нещо.

И едни от съседите се точат на това помещение, но за такъв наем, можеш и празно да си го държиш. За жалост след първоначалния ентусиазъм, сега нещата са в застой. И хората мърморят но не идват на събрание. Нито пък упълномощават някого.
цитирай
7. анонимен - Колежка - без да има избор :)
06.07.2008 13:18
В нашия вход царяло правилото всеки събира такси за по 1 год. Тази година мандата се паднал на мен - не ме питат искам или не искам. А аз живея там от скоро. Работя и в друг град. Голям зор виждам със събирането и плащането но до сега се справям. Проблема е че се повреди стълбищното осветление. А аз даже незнам къде е главното табло. Странното е че ме срещат мъжете от входа и ме питат - защо нямаме ток? Отговарям им - да ви приличам на ел-техник. УСтанових че проблема е вероятно в някой от апартаментите. Как да обиколя всичките като даже и не знам какво да гледам? А иначе има ел-техник във входа но той си пасува. Просто споделям! Интересно постче си направил. Поздравления!
цитирай
8. etajna - има резон всеки да събира за по 1г.
18.07.2008 09:07
Но касиерът си е касиер - събираш (макар и трудно)и се отчиташ. Плащаш разни фактури.

Имам предимство че разбирам от електричество. Наложи се да изчета доста в нета за хидроизолации... Щото във входа има строителен инженер и строителни работници.
цитирай
9. анонимен - Още една в занаята
04.11.2008 16:52
Не знам как да Ви пиша, затова пиша като коментар тук :( Надявам се да ме извините. От няколко месеца съм домоуправител, още се опитвам да се освЕстя :) Въпроса ми е относно тази точка "14ноември - купих едно устройство за автоматично включване на лампата във входното фоайе. Включва се при движение и само когато е тъмно" - откъдееее? Нашия ел.техник не знае или не му се занимава(предполагам второто), скоро ще го заменяме ми се струва, ама не знам къде да търся друг. Благодаря Ви предварително, желая Ви хубав ден!
цитирай
10. etajna - #9 аз го взех от Конрад
15.12.2008 08:06
но го има и в Практикер и в Метро. Изглежда като изписвам фирми трият коментарите за да не се прави реклама може би. Защото бях отговорил на този въпрос.
цитирай
11. анонимен - заплащане
05.10.2009 16:13
има ли някаква наредба за заплата на управител на вход и за каква сума става въпрос?
цитирай
12. анонимен - backlink checker free backlinks services
17.09.2011 01:05
page rank backlink seo usa <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a> backlink building
цитирай
13. анонимен - building link popularity backlink building service
02.10.2011 19:05
die service bad seo <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a> backlink booster
цитирай
14. анонимен - Get up to 100000 forum backlinks with our xrumer blast & massive traffic
30.01.2012 16:57
Most powerful&cost effective SEO and website traffic service in world get up to 100’000 forum backlinks now! Get great web traffic using best backlink blast today. We can post your custom post up to 100’000 forums worldwide, get thousands of backlinks and incredible targeted online web traffic in very short time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a>
цитирай
15. анонимен - maverickmoneymaking you can easily rake in $11, 917 per month
06.02.2012 09:04
Hi, This just came across my desk and I had to pass it on to you ASAP…
Internet multi-millionaire Mack Michaels has a few new positions available right now…
If accepted you can easily rake in $11, 917 per month starting from scratch.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Once you’re accepted just follow the training Mack gives you. It’s really quite simple…
Learn how Mack went from not being able to afford Christmas gifts to a millionaire lifestyle and how you can too!
BUT…
Due to the extremely high level of Hands-On time Mack spends with every new member he has to limit the number of positions that are open.
Right now there are only 2 available in your area. If you’re interested you should move quickly.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Your Friend, – Mike
цитирай
16. анонимен - Get massive web traffic and backlinks with best xrumer service
16.02.2012 16:17
Best backlinks and website traffic service - we post your marketing post up to 100'000 forums worldwide price starting only from $29 Get large online web traffic using amazing backlink service available. We can post your custom post up to 100’000 forums around the web, get insane amount of backlinks and incredible targeted online web traffic in very short time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a>
цитирай
17. анонимен - get backlinks backlinks service
03.04.2012 11:12
heya etajna.blog.bg admin discovered your website via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered website which offer to dramatically increase traffic to your site http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer most cost effective <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a> Take care. Jason
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: etajna
Категория: Други
Прочетен: 3078202
Постинги: 16
Коментари: 1048
Гласове: 259
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031